نکاتی درباره خانه های کوچک

با توجه به افزایش جمعیت در سال های اخیر، کاهش ساخت و ساز و افزایش قیمت خانه ها، بسیاری از مردم مجبور به خرید یا اجاره خانه های با متراژ کم شدند.

در نتیجه محدودیت فضا باعث شد هنگام چیدمان منزل مشکلاتی به وجود بیاید.اما با توجه به ترفندهایی که امروزه وجود دارد میتوانید بهترین استفاده را از فضای داخلی منزلتان داشته باشید.با این راهکارها میتوان خانه های کوچک را به بهترین نحو چیدمان کرد.

استفاده از میز گرد: هنگام خرید مبلمان به این نکته توجه داشته باشید که اگر میز پذیرایی به شکل گرد باشد، به دلیل نداشتن لبه های تیز فضای بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد.در نتیجه میتواند گزینه ی مناسبی برای خانه های کوچک باشد.

مبل ال و تختخوابشو: این مدل از مبلمان به دلیل قرار گرفتن در محدودترین فضاها یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه های با متراژ کم میباشد.مبلمان تختخوابشو به راحتی و در کمترین زمان فضای زیادی را خالی میکند، پس برای خانه های با جمعیت بالا مناسب است.

استفاده از رنگ های روشن: یکی از کاربردی ترین ترفندهای چیدمان خانه های کوچک که باعث میشد فضا بزرگتر دیده شود استفاده از رنگ های روشن است.استفاده ازاین رنگ ها برای تمامی قسمت ها از جمله:دیوار-کفپوش-وسایل خانه و کابینت ها گزینه ی مناسبی میباشد.

استفاده از آینه: یکی دیگر از ترفندهای کارآمدی که میتوان در چیدمان خانه های کوچک استفاده کرد، نصب آینه میباشد.این راهکار قدیمی باعث میشود منزل شما روشن تر و بزرگ تر به نظر بیاید.اگر آینه در محل مناسب نصب گردد میتواند باعث وسعت بیشتر و عمق فضا شود.

استفاده از کمد دیواری: کمدهای دیواری به دلیل اشغال کردن کمترین فضا، بهترین گزینه برای خانه های کوچک به حساب می آید.از کاربرد های زیاد کمد دیواری میتوان به:رگال آویز برای لباس ها،طبقات برای وسایل و کشو ها اشاره کرد.

شلف ها:از دیوارها و فضاهایی که به طور عادی غیر قابل استفاده هستند،از قفسه هایی به نام شلف میتوان استفاده کرد.از شلف ها برای گذاشتن انواع وسایل مثل کتاب-وسایل دکوری و تزئینی-قاب عکس ها استفاده کرد.با این ترفند هم از فضای بلا استفاده مصرف بهینه میشود و هم زیبایی خاصی را به خانه میبخشد.این راهکار برای خانه های کوچک با وسایل زیاد مناسب است.